WAUW! - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Paulien Boom - WaarBenJij.nu WAUW! - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Paulien Boom - WaarBenJij.nu

WAUW!

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien

24 April 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

WAUW!
Om te beginnen, echt supermooi om zo dichtbij wilde dieren te kunnen komen! We kwamen aan bij het tentenkamp in het Timbavati park, nouja tentenkamp, op het eerste oog leek het meer een soort schoolkamp. Allereerst moesten we onze handtekeningen zetten, vervolgens kwamen ze de regels uit. En houdt je strikt aan de regels! Het is absoluut verboden om zelf naar je tent te lopen in het donker en het is verboden om buiten het kamp te komen, klinkt best als een schoolkamp toch? Verder eten we gezamenlijk en is er een groot kampvuur. Even wennen dus….

Maar dat wennen ben ik al snel vergeten als we na de lunch onze eerste safari gaan maken…. WAUW! Al vrij snel zien we de leeuwen, wat best bijzonder schijnt te zijn. De leeuwen worden niet elke week gespot, en dat dan op een meter of 5 van de open auto, awesome! We gaan verder en vinden al snel nog wat andere dieren, een krokodil, een paar nijlpaarden (hippo’s) en een roedel wilde honden. Wat een prachtige beesten!

Dan wordt het donker en vervolgen we onze rit richting het kamp, onderweg zien we nog een kameleon.
Owja, begeleiding als je naar je tent wil en vervolgens wordt de trommel ten gehore gebracht als het etenstijd is, aanschuiven! Na het eten is iedereen moe maar voldaan en rond 21 uur zijn wij de laatste die nog buiten zitten. De ranger zit ondertussen ook gapend bij het kampvuur, schijnbaar is het nu bedtijd in de bush!
En dat is misschien maar goed ook, want morgen worden we om 5.15 uur gewekt voor een nieuwe safari…